Öt csillagot kapott az Audi Q3 az Euro NCAP töréstesztjén

Öt csillagot kapott az Audi Q3 az Euro NCAP töréstesztjén

A modern Audi Q3 az első lökhárítójától a hátsóig garantálja a biztonságot. A kompakt családi SUV a legmagasabb értékelést, vagyis az öt csillagot érdemelte ki az Európai Újautó-értékelési Program (New Car Assessment Program; Euro NCAP), az egyik legszámottevőbb európai autóipari biztonsági teszt próbája alatt.

A legmagasabb, öt csillagos értékelés eléréséhez a gépjárműnek minden kulcsfontosságú Euro NCAP tájon jól kell teljesítenie. A korszerű Audi Q3 kifogástalanul teljesítette ezt a feladatot mind a felnőtt- és gyermek-utasvédelem, mind a veszélyeztetett úthasználók védelme és a vezetést támogató rendszerek tekintetében. Az aktív hozzájárulást kínáló biztonsági rendszerek – amilyen példaként a települési forgalomban és az autópályán is dolgozó automata vészfékezés – ugyancsak részét képezik az NCAP összesített értékelésének, ahol ezek 40 százalékos súlyozással megjelennek a felnőtt utasvédelem, 20 százalékos súllyal a veszélyeztetett úthasználók védelmének és 20 százalékos súllyal a biztonsági rendszerek minősítésénél.

A modern Audi Q3 tekintetében ezek a műszaki megoldások mind elérhetőek. Az Audi pre sense basic és az Audi pre sense front biztonsági rendszerek az alapfelszereltség részét képezik. Utóbbi egyértelmű vizuális, hang-, továbbá tapintásbeli jelzéssel figyelmezteti a vezetőt, amennyiben gyalogosokkal, kerékpárosokkal és egyéb járművekkel adódó kritikus helyzetet érzékel radarjaival. Szükség során mindazonáltal akár vészhívást is kezdeményez. Ugyancsak az alapfelszereltséghez tartozik az Audi side assist rendszere, amely a sávváltásnál figyelmeztet a holttérben tartózkodó járművekre valamint az éppen igénybe vett forgalmi sáv elhagyására figyelmeztető rendszer, az Audi active lane assist. Az külön választhatóan rendelhető asszisztens rendszerek csomagja magába foglalja az adaptív menetasszisztenst (adaptive cruise assist), a közlekedési táblák kameraalapú felismerését, a parking system plus rendszert, a fényszóró asszisztenst és a vészhelyzeti asszisztenst.

A modern Audi Q3 az utasvédelem kapcsán is tarol. Az utascella kiindulópontját mivel melegen formált acélból készült alkotóelemek alkotják. Ezeket főképpen a tűzfal és a hosszanti merevítések átmeneteinél használják azonkívül a központi alagútnál, a küszöböknél, az A és a B oszlopoknál, a tetőszerkezetnél mitöbb a hátsó hosszanti merevítéseknél. A melegen formált alkatrészek – amelyek az alacsony súlyt és az extrém szilárdságot garantálják – a karosszéria súlyának 26 százalékát teszik ki. Alkalmazásuk kitűnő alapot nyújt a számottevő ütközési biztonság és a merevség szempontjából.

Az Európai Újautó-értékelési Programot (New Car Assessment Program; Euro NCAP) az európai közlekedési minisztériumok, autóklubok, biztosítási társaságok és kutatóintézetek támogatják. Összesen nyolc európai állam tizenkét intézménye vesz részt a munkájában. Az Euro NCAP tesztjein azt lehet mondani minden egyes új gépkocsit tesztelik és értékelik az általuk kínált passzív és aktív biztonság alapján. A program tesztkövetelményei messze meghaladják a ebben a pillanatban Európában érvényes törvényi szabályozás kritériumait.