Kínában is megvetné a lábát a magyar startup a Huawei támogatásával

Kínában is megvetné a lábát a magyar startup a Huawei támogatásával

Az egyik kiváló adottságokkal megáldott magyar startup piaci terjeszkedését támogatja a Huawei: a mobiltelefonos videógyártást forradalmasító RECnGO új európai és távol-keleti piacokon vetné meg a lábát. A csúcsminőségű okostelefonos kamerákat gyártó Huawei üzletfejlesztési és marketing tanácsadás mellett az elkövetkezendő időszakokban a kínai piacra lépésben is segítheti a startupot saját alkalmazásáruházán, az AppGalleryn át.

A 2021-ben a kiváló adottságokkal megáldott „100 magyar digitális fejlesztés” közé bekerülő RECnGO alkalmazással a felhasználók professzionális élő vagy rögzített videókat konstruálhatnak több kameraállásból, ha okoseszközeiket (példaként okostelefonjaikat vagy tabletjeiket, akár iOS vagy Android alapú) egy streaming láncba csatlakoztatják. Az app először is a profi, vagy félprofi videós tartalomgyártókat célozza, ellenben alkalmas bárki részére, aki ilyen tartalmat szándékában áll készíteni vagy streamelni. – „Egy egész videógyártó stúdiót sűrítettünk bele az alkalmazásba, amely roppant módon költséghatékonnyá teszi a videózást, a felhasználók jó néhány energiát, pénzt takaríthatnak meg” – nyilatkozta Szél Gergely, a RECnGO társalapítója, cégvezetője. – „Ezenkívül a felhasználási módok is felettébb változatosak, a tartalomgyártástól az online tanításon át a sportközvetítésig” – tette hozzá az alapító.

A RECnGO alkalmazás észbontó lehetőséget ad arra, hogy a felhasználók kiaknázzák a Huawei okostelefonjukban rejlő képességeket. A társaság okostelefonjai jól ismertek az kiváló fotós és videós technológiáikról: a DXOMark okostelefon-kamera ranglistáját hosszú hónapok óta vezető HUAWEI Mate 50 Pro-val példaként akár 4K minőségű videók is rögzíthetők, a masina újabb funkcióival, amilyen például a háttér elmosása vagy a 120 fokos ultraszéles látószög, megközelítően stúdió minőségű felvételek állíthatók elő, akár otthoni környezetben is.

Új piacok meghódítása és piaci növekedés az AppGalleryn át

A társaság így is lát fantáziát a RECnGO alkalmazásban, melynek képviselői a Huawei meghívásnak betudhatóan előző évben év végén bemutatkozhattak a planéta talán legnagyobb technológiai fókuszú rendezvénye, a Web Summit 2022 keretében megszervezett teljes körű fejlesztői szimpóziumon, a HDC. Europe-on is.

A magyar startup ezzel egyidőben indult el a Föld harmadik legnagyobb alkalmazásáruházának számító AppGalleryben, hogy új piacokon vethesse meg a lábát. A 2020-ban mutatkozott be RECnGO mivel eddig főként az angolszász területeken forgalmazott, például az Egyesült Királyságban, az Amerikai Egyesült Államokban, Kanadában és Ausztráliában.

Az alkalmazás újabb piaci növekedéséhez például üzletfejlesztési és marketing tanácsadással is hozzájárul a Huawei. „A átfogó piacra lépés komplex és kockázatos folyamat, amit egy cégnek alaposan meg kell terveznie ahhoz, hogy elérje a céljait. A Huaweitől az első perctől fogva sokrétű segítséget kaptunk, mind fejlesztési, mind marketing oldalról, amivel ezernyi időt nyertünk” – közölte Szél Gergely, a RECnGO társalapítója, cégvezetője. – „Kijelölt szakértő támogatott minket abban, hogy az AppGallery platform fejlesztői környezetében sebesen tudjunk kiigazodni. Marketing tartományban mindazonáltal átfogó és régiós szinten is meghatározó segítséget kaptunk, példaként a legelső hirdetési kampányunkat olyan adatokra alapozhattuk, amelyeket önerőből több körben kellett volna felderítenünk. Ezenkívül a Huawei több kedvezményt és promóciót kínált, támogatva az előrejutásunkat az AppGalleryben” – tette hozzá az ügyvezető igazgató.

Egy-két hetes kampányt követően négy új európai országban – Franciaországban, Spanyolországban, Németországban és Ausztriában – is sikeresen elrajtolt a RECnGO, és erőteljesen fokozta felhasználóinak számát az AppGallery alkalmazásáruházban. Az app újabb célkitűzései közt a Benelux államok, a skandináv országok, amellett a Távol-Kelet piacai, és főképpen Kína megjelennek. „Idén ezekből az országokból összesen százezer felhasználóval szeretnénk bővülni az AppGallery platformján át” – mondta Szél Gergely.

A kínai piacon is megvetné a lábát a magyar startup

A Huawei közreműködése révén a RECnGO használata – a kedvező engedélyeztetési folyamatot követően – legkorábban akár már pár hónapon belül megjelenhet Kínában, ahol a cég támogatásának betudhatóan nagyobb eséllyel érhet el sikereket a felhasználók körében.

A planéta talán vezető mobil- és internethasználói bázisával ellátott országa csúcs módot nyújt a digitális áruk és szolgáltatások piacán. Ezenkívül a Huawei abban is támogatja az újonnan érkező alkalmazásfejlesztőket, hogy a távol-keleti piacon már jelenlévő, sikereket elért magyar startupokat társítja egymással. „- Az ez évi év célja, hogy internacionális befektetőt találjunk, sőt még folytassuk a terjeszkedést, és új, releváns piacokra lépjünk be” – összegezte a startup terveit a Ustreamtől érkező Schwarz Gábor, a RECnGO társalapítója, üzletfejlesztési igazgatója. „- A Huawei szakmai támogatása jelentősen meghatározó ebben a folyamatban, és bízunk benne, hogy még mindig eredményesen tudunk együttműködni, akár újabb távol-keleti piacok meghódításában. A célunk az, hogy mi lehessünk a következő Ustream.”