Modernizált produktumok születtek a design LAB inkubációs programjában

Modernizált produktumok születtek a design LAB inkubációs programjában

Hét gyártó-tervező páros csaknem száz továbbfejlesztett terméket fejlesztett a Magyar Divat & Design Ügynökség (MDDÜ) design LAB inkubációs programjában – közölte az ügynökség a sajtó képviselőivel.

Az MDDÜ 2021 tavaszán indította el második design LAB inkubációs programját, aminek új termékei 2022 első negyedévére készültek el. A programnak hála hét gyártó-tervező páros kapott segédkezést, hogy a gyártói tapasztalatot és a formatervezői kreativitást új termékfejlesztésben ötvözzék – írják a közleményben.

Az információ alapján a hathónapos gyártási folyamatot követően „konkrétan modernizált szériaérett áruk születtek”. Például újrahasznosítható alkatrészekből készült szobainas, banánlevélhuzattal ellátott bútorcsalád, szénszálerősítésű kompozit asztal. Továbbá korunkbeli képzőművészeti ihletésű közületi ülőbútorok is, amelyek nemcsak fenntarthatók, hanem hazai és internacionális piacon szintúgy versenyképesek lehetnek.

A design LAB inkubációs program fő célkitűzése, hogy elősegítse a kollaborációk létrejöttét a szektor szereplői, a gyártók és a tervezők közt, amellett erősítse és korszerűsítse a hazai gyártói hátteret. A program nagy hangsúlyt fektet a gyártásfejlesztésre, az iparág versenyképességének növelésére és a szektor exportjának ösztönzésére – írták.

A programra a gyártók és a tervezők együttes pályamunkával jelentkezhettek. A programra ezúttal 35 művel pályáztak, a legtöbb munka fókuszában fenntartható dizájntermékek javaslatai álltak. A szakmai zsűri állásfoglalásának megfelelően hét gyártó-tervező páros nyert el patronálást, és kezdhették meg termékeik legyártását.

„Felemelő érzés látni a program fejlődését, mivel az első inkubációs programhoz képest majdnem kétszer több gyártmány jött létre második design LAB esetén. A tavalyi termékeket Budapesten és két internacionális designvásáron is bemutattuk, ahol kétséget kizáróan láttuk, hogy elérik, sőt akár felül is múlják a határon túli versenytársak által nyújtott színvonalat”- idézik a közleményben Baka-Jakab Zsófiát, az MDDÜ vezérigazgatóját.

Az MDDÜ a cég és tervező párosok utóéletét is támogatni akarja – közölték. A cél, hogy mindenre kiterjedő láthatóságot és exportlehetőséget biztosítsanak nekik, ezáltal az ügynökség állandóan azon dolgozik, hogy a lehető legtöbb hazai és internacionális bemutatón, illetve dizájnplatformon jelenhessenek meg a programban született alkotások. Az árucikkeket bemutatták a magyar 360 Design Budapest, a párizsi Maison & Objet és a közel-keleti Dubai Dowtown Design vásáron, mitöbb a Paris Design Week-en is.

A harmadik design LAB pályázatra május 31-éig várják a pályázó gyártók és formatervezők jelentkezését. A pályázati kiírás részletei az MDDÜ weboldalán érhetőek el.

mti