Magyarországon is bemutatkozott a korszerűsödött BMW 5-ös széria

Magyarországon is bemutatkozott a korszerűsödött BMW 5-ös széria

Bemutatkozott a friss BMW 5-ös széria, mely új plug-in hibrid hajtáslánccal, modernizált külsővel és nagyszámú vezetést támogató rendszerrel, amellett innovációval kívánja megszilárdítani pozícióját a prémium kereskedelmi szegmensben.

A korszerű BMW 5-ös limuzin és a korszerű BMW 5-ös Touring ugyancsak elérhető lesz plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával, a négy- és hathengeres motorokkal szerelt modellváltozatok hatékonyságát mindazonáltal egy 48 Volt kapacitású indítógenerátorral dolgozó mild-hibrid modern műszaki megoldás fokozza tovább. Az utastér legfőbb újítása a 12,3” képernyő-átmérőjű központi kijelzővel büszkélkedő kijelző- és járművezérlő rendszer, a BMW központi operációs rendszerének legkorszerűbb, 7.0 verziója mindazonáltal a BMW Personal Intelligent Assistant korszerű szolgáltatásait is a bajor prémiumgyártó megrendelőinek kezébe adja. A korszerű BMW 5-ös sorozatban több továbbfejlesztett vezetést támogató rendszer hozza egy lépéssel közelebb az automatizált járművezetés korszakát, ezáltal példának okáért a külön választható extrafelszereltség részeként megrendelhető kormányzó- és sávtartó asszisztens (Steering and Lane Control Assistant), amely már aktív navigációra és az autópályák leállósávjainak automata megkülönböztetésére is képes.

A BMW 5-ös sorozatának 1972 óta íródó története már a hetedik generációjánál tart, mely az elmúlt közel 4 évben több mint 650 000 darabos értékesítésével nagy sikerrel folytatta elődei útját.

A dizájnerek a BMW mesés, vese alakú hűtőrácsát mindkét irányban szélesebbre rajzolták, míg mélyebben a lökhárító felé húzták és egyetlen kerettel látták el. A fényszórók vékonyabb fénykontúrt viselnek, amelyek korszerű benyomást keltenek. Fényszórónként kettő „U” alakú – vagy a külön választható extrafelszereltség részeként „L” alakú – nappali menetfény világít egymás mellett, amelyek ugyanabban az időben precíz és korszerű fényszóró-technológiáról árulkodnak. A modern, full LED-technológiás első fényszóróknak már az adaptív kanyarfények is részei, míg a külön választható extrafelszereltségek közé a mátrix funkcióval dolgozó, elvakítás-mentes BMW Selective Beam okos távolságifény-asszisztens is felkerült. Sőt mi több, a modern BMW 5-ös széria motorváltozataihoz a BMW Laserlight lézerfény-technológia is megrendelhető. Mindkét, opcionális extrafelszereltségként elérhető első fényszóró-pár során a nappali menetfény külső fénycsíkja működik irányjelzőként. Az 5-ös BMW új nemzedékének erőteljes megjelenését hátulnézetből új, fekete betétekkel ellátott, „L” fénymotívummal dolgozó hátsó lámpák fokozzák. Az modernizált világítótestben a menetfények és a féklámpa fényei együttes mintát alkotnak, amely a háromdimenziós külső lencséken megtörve varázslatos fényhatást kelt. A modern BMW 5-ös széria minden modellváltozata trapéz alakú kipufogóvégeket kap, a felszereltségi szinttől és a motorváltozattól függetlenül.

A hatékonyság még változatosabb testet ölt: a BMW 5-ös széria öt új plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt modellváltozatának világpremierje

2020 őszén a hálózatról tölthető BMW modellek sora is meghatározóan tovább bővül: érkezik a BMW 545e xDrive limuzin (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 2,2 – 2,3 liter / 100 km; vegyített energiafogyasztás: 15,8 – 16,3 kWh / 100 km; vegyített károsanyag-kibocsátás: 49 – 53 gramm / km; a nagyfeszültségű áramforrás egyetlen feltöltésével megtehető tisztán elektromos hatótávolság: 47 – 57 km), a BMW 530e Touring (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 1,8 – 2,0 liter / 100 km; vegyített energiafogyasztás: 15,4 – 16,1 kWh / 100 km; vegyített károsanyag-kibocsátás: 42 – 46 gramm / km; a nagyfeszültségű akkumulátoregyetlen feltöltésével megtehető tisztán elektromos hatótávolság (WLTP): 52 – 57 km) és a BMW 530e xDrive Touring (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 2,2 – 2,4 liter / 100 km; vegyített energiafogyasztás: 16,1 – 16,7 kWh / 100 km; vegyített károsanyag-kibocsátás: 50 – 54 gramm / km; a nagyfeszültségű áramforrás egyetlen feltöltésével megtehető tisztán elektromos hatótávolság (WLTP): 48 – 53 km). A három újdonság bemutatkozásával az 5-ös BMW plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt modellváltozatainak portfóliója öttagúra nő, amely azt jelenti, hogy a felső-középkategóriában a BMW kényezteti ügyfeleit a legszélesebb hálózatról tölthető modellpalettával.

A modern BMW 545e xDrive limuzinban egy soros hathengeres benzinmotor és a nyolcfokozatú Steptronic automataváltóba integrált elektromos motor párosa gondoskodik a lebilincselően dinamikus vezetés páratlanul hatékony élményéről. A két kapacitás maximális rendszerteljesítménye 290 kW / 394 lóerő, amit a négy hajtott kerék közt a BMW xDrive nagy tudású összkerékhajtás oszt el. Az energiahatékonyság és a sportosság márkára sajátos egységét a BMW új Touring modelljei is büszkén hirdetik, amelyek plug-in hibrid hajtáslánc-technológiája egy négyhengeres benzinmotor és a nyolcfokozatú Steptronic automataváltóba integrált elektromos motor párosára épül. A rendszer az intenzív terhelés során átmeneti teljesítmény-többletet garantáló XtraBoost szerepkörnek betudhatóan 215 kW / 292 lóerő maximális rendszerteljesítményre képes.

48 Volt kapacitású indítógenerátorral dolgozó mild-hibrid modern műszaki megoldás minden négy- és hathengeres modellben

A forradalmi mild-hibrid modern műszaki megoldás – amit a bajor prémiummárka első ízben a BMW 520d és a BMW 520d xDrive modellpárosában prezentált 2019 őszén – mostantól az 5-ös BMW minden négy- és hathengeres motorral szerelt modellváltozatában fokozza a menetteljesítményt és a menetkomfortot, míg csökkenti az üzemanyag-fogyasztást és a károsanyag-kibocsátást. Az extrém erős, 48 Volt kapacitású indítógenerátorral dolgozó mild-hibrid modern műszaki megoldás a fékezéskor felszabaduló energiát egy második akkumulátorba táplálja vissza, amellyel nem kizárólagosan a fedélzeti elektromos rendszert látja el, de gyorsuláskor csökkenti a belsőégésű kapacitás terhelését és növeli a maximális teljesítményt is.

A mild-hibrid modern műszaki megoldás 48 Volt kapacitású indítógenerátora 8 kW / 11 lóerő azonnali teljesítmény-többlettel képes fokozni a benzinmotor maximális teljesítményét, amellyel a kigyorsítások és az előzések menetdinamikája úgyszintén nő. A modern műszaki megoldás az állandó sebesség fenntartásakor is képes levenni a terhet a belsőégésű erőforrásról, amellyel még tovább csökkenti a modell üzemanyag-fogyasztását és károsanyag-kibocsátását. Az erőforrást indító és leállító Auto Start / Stop szerepkör ugyanakkor az összes régebbinél kényelmesebben funkcionál az indítógenerátor segédkezésével.

Új digitális szolgáltatások: BMW Maps, BMW Nagy tudású Személyi Asszisztens, okostelefon-integrálhatóság és távolról is feltelepíthető rendszeres szoftverfrissítések

A korszerű BMW 5-ös sorozatot alapfelszereltségként BMW Live Cockpit Plus műszerfal-elrendezéssel biztosítsa vásárlóinak a vállalat, a külön választható extrafelszereltség részeként ellenben a BMW Live Cockpit Professional műszerfal-elrendezés is megrendelhető. Mindkettő a BMW központi operációs rendszerének legfrissebb, 7.0 verziójával üzemel, egy sor extra digitális szolgáltatással felvértezve. Azon túl, hogy percre korrekten képes kiszámolni az úti célba érkezés idejét és az összes régebbinél sűrűbben frissíti a valós idejű forgalmi információkat (RTTI – Real Time Traffic Information), a felhőalapú BMW Maps azt is biztosítja, hogy a bajor prémiumgyártó partnere saját szóhasználata alapján állítsa be az utazás úti célját. A korszerű BMW 5-ös széria alapfelszereltségének ezenkívül a kibővített funkciókkal dolgozó BMW Intelligent Personal Assistant is része.

Az ugyancsak alapfelszereltségként kínált okostelefon-integrálhatóság már az Android Auto-val és az Apple CarPlay előkészítéssel is kompatibilis, a távolról is feltelepíthető rendszeres szoftverfrissítések (Remote Software Upgrade) mindazonáltal a távolból ajánlanak kibővített típus-specifikus tartalmakat és frissítéseket.

Magyar értékesítési sikerek

„A BMW 5-ös szériája a márka egyik pillére a átfogó értékesítésünkben, és Magyarországon is az. Idén az év első 9 hónapjában 2536 db BMW-t adtunk el Magyarországon és az éppen frissülő 5-ös modellünk az egyik leginkább közkedvelt volt (3-as széria: 368 db, X5: 332 db, X3: 253 db, 5-ös széria: 249 db), ezáltal várakozásaink alapján az időszerű megújulás és a plug-in hibrid nóvumok megjelenése újabb lendületet adhat a modell értékesítésének. Jelen pillanatban a BMW 5-ös palettáján a leginkább közkedvelt modellünk az 530e plug-in hibrid 27%-os részesedéssel, melyet az 520d és 530d modellek követnek 23, valamint 22%-kal (2020 január-augusztusi időszak). A modern 545e xDrive Limousine és az 530e Touring verziók még nagyobb választási szabadságot hoznak ezt követően, ezáltal túlságosan széles palettával tudunk reagálni az eltérő ügyféligényekre. A BMW plug-in hibrid modelljeinek értékesítése idén a január-augusztus időszakban 58%-kal bővült a tavalyi megegyező időszakhoz képest, az eladott 281 plug-in hibrid BMW egyre jelentősebb részarányt képvisel a palettánkon. Az 5-ös BMW plug-in hibridje a bronzérmes 54 db-bal az X5 45e (69 db) és a BMW 330e (65 db) mögött. Célunk, hogy amennyiben a koronavírus helyzet adta szituációk engedik, idén megközelítsük a 2019-es eredményeinket. Ugyanakkor a BMW Motorrad üzletágunk a nehéz gazdasági szituációk ellenére is rekordot ért el az első 9 hónap alatt, összesen 493 db nagy motorkerékpárt árusítottunk az 500 ccm feletti kategóriában, 26%-os bővülést elérve a tavalyi hasonló időszakhoz képest. Ha a egész BMW Motorrad kínálatot nézzük, akkor 557 darab a mérleg, mellyel 15%-ot fejlődött a márka a 2019-es első három negyedévhez képest” – közölte Maciej Galant, a BMW Group Magyarország cégvezetője.