Nemrégiben jött meg az első határon túli megrendelő, aki megkezdte a teszteléseket a Zalaegerszegen több mint 40 milliárd forintos beruházással épülő ZalaZone járműipari tesztpálya eddig elkészült elemein – közölte a létesítmény miniszteri biztosa a helyszínen.
Vigh László hangoztatta: a megrendelő a több mint 2000 méteres kezelhetőségi, vagy más néven handling pályát, ezenfelül a 300 méteres átmérőjű dinamikus körpályát vette igénybe autótesztjei alkalmával.
Ezeknek a pályaelemeknek az építése még nem fejeződött be teljesen, de már a következő hetekre is vannak megrendelései az üzemeltetést végző Autóipari Próbapálya Zala (APZ) Kft.-nek – jelezte a képviselő.
A kezelhetőségi pálya felépítését ismertetve kijelentette: a 2032 méteres, többszörösen ívelt rész 12 méter széles, amit 20 méter széles kavicságy vesz körbe, ahol az esetleg kisodródó járművek lefékeződnek. A kanyarokat 120 kilométeres sebességgel vehetik be a járművek.
Hamar Zoltán, az APZ műszaki vezetője hangoztatta még: a héten három járművel érkezett első megrendelőjük elégedetten nyilatkozott a pályáról, a következő időszakra ugyanakkor már újabb tíz járműipari vállalat jelezte igényét.
A többségében német és osztrák vállalkozások nevét nem közölhetik, ezáltal csak annyit árulhatott el róluk, hogy autógyárakról, továbbá olyan beszállítókról van szó, amelyek komplett járműegységeket állítanak össze.
A ZalaZone már használatba vett szakaszain elsődlegesen a futóművet, a fékrendszert és a kormányszerkezetet tudják vizsgálni a megrendelők, az egyenes szakaszon akár 200 kilométeres sebességre is gyorsulhatnak. Hozzáfűzte, hogy a jövő héten érkező következő tesztpartnerük tíz jármű próbáját végzi ezután Zalaegerszegen.
mti