A BMW eDrive hajtáslánc-technológia ötödik nemzedékének sorozatgyártása a senjangi Tiexi kerületben funkcionáló akkumulátorgyár átfogó bővítésével veszi kezdetét.
A BMW Group tovább serkenti az elektromos mobilitás térnyerését, tömegtermelési kapacitását mindazonáltal a részben vagy egész egészében elektromos meghajtású gépjárműk iránt mutatkozó egyre intenzívebb ügyfélérdeklődések alapján fokozza. Kínában az együttes vállalkozásként működtetett BMW Brilliance Automotive (BBA) átfogó bővítést hajtott végre nagyfeszültségű akkumulátorokat előállító centrumában, a senjangi Tiexi kerületben rendszerbe állított új akkumulátorközpont mindazonáltal rögvest biztos, hogy meg kezdi a BMW iX3 (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 0,0 liter / 100 km; vegyített energiafogyasztás: 17,5 – 17,8 kWh / 100 km; vegyített károsanyag-kibocsátás: 0 gramm / km) tisztán elektromos meghajtású SAV (Sports Activity Vehicle) modellben bemutatkozó, ötödik generációs BMW eDrive hajtáslánc-technológia új, az összes régebbinél erőteljesebb energiatároló egységeinek sorozatgyártását.
A modern akkumulátorközpontot szeptember 14-én, hétfőn állították rendszerbe egy hivatalos megnyitó ünnepség keretében, amelyen a kínai kormány és a BBA magas szintű képviselői is részt vettek. A BMW Group illetékesei virtuálisan voltak jelen a rendezvényen.
„Kína nem kizárólagosan piacként, de tömegtermelési és innovációs helyszínként is kiemelten meghatározó a BMW Group részére. Beruházásaink a Kína és Senjang melletti erős, hosszú távú elköteleződésünket támasztják alá. A befektetések mindazonáltal folytatódnak: a Tiexi és Dadong kerületekben funkcionáló gyárak bővítése a terv alapján halad, míg a jövőbeli növekedésre is felkészülünk: a korszerű akkumulátorközponttal több mint megduplázzuk a helyben készülő nagyfeszültségű aksik tömegtermelésének mennyiségét” – mondta az ünnepségen Milan Nedeljkovic, a BMW AG igazgatótanácsának gyártásért felelős tagja.
„A nagyfeszültségű akkumulátorokat előállító center átfogó bővítése kézzel fogható bizonyítékul szolgál a senjangi, Liaoning-i és északkelet-kínai beruházásaink folytatása iránti elköteleződésünkre” – kapta meg a szót Dr. Johann Wieland, a BBA elnöke. „Ez a fejlesztés ugyanakkor azt is előrevetíti, hogy a tisztán elektromos meghajtású BMW iX3 piaci bevezetésével vezető szerepet vállalunk a fenntartható mobilitás térnyerésében” – tette hozzá.
Kína a BMW Group legnagyobb önálló piaca, amely az elektromos mobilitás térnyerésének teljes körű ütemét is meghatározza. Hálózatról tölthető portfóliója tagjaival a BMW Group a prémium szegmens legátfogóbb választási lehetőségét biztosítsa fel kínai klienseinek. Az ázsiai állam útjain pillanatnyilag csaknem 75 000 darab tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt BMW modell közlekedik.
A tisztán elektromos meghajtású BMW iX3 tömegtermelése szeptember végével kezdődik a BMW Brilliance Automotive (BBA) dadongi gyárában. A modellben használt nagyfeszültségű akkumulátorokat nem messze funkcionáló új akkumulátorközpont állítja elő. A BMW X3 a bajor prémiumgyártó első olyan modellje, amely 48 Volt kapacitású indítógenerátorral dolgozó mild-hibrid technológiával felszerelt benzin- és dízelmotorral, plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával és tisztán elektromos meghajtással is elérhetővé válik az ügyfelek részére.
Érkezik a nagyfeszültségű áramforrások ötödik generációja, komolyan magasabb energiasűrűséggel és kevesebb nyersanyag felhasználásával
Az ötödik generációs BMW eDrive hajtáslánc-technológiában használt nagyfeszültségű akkumulátorokat az alapoktól kezdve a modern, úttörő akkumulátorcella-technológiával párhuzamosan fejlesztették ki a mérnökök. Az aksik teljesítményszintje és energiatároló kapacitása rugalmasan igazítható az eltérő járműkategóriák és szegmensek jellegzetes igényeihez.
A BMW Group több mint egy évtizedes házon belüli jártassággal büszkélkedhet az akkumulátorcellák kifejlesztése kapcsán, amely mércét állít a külső partnerek tömegtermelési folyamatának is. A szüntelen kutatás-fejlesztés nem kizárólagosan az akkuk teljesítményének és energiasűrűségének növekedését, de az akkumulátorcellák jellemzőinek és karakterisztikáinak módszeres javulását is eredményezi. Mindent egybevetve elmondható, hogy a BMW nagyfeszültségű akkumulátorai a ma elérhető legjobb energiatároló egységek az iparágban, kiváltképp a tartósság és a biztonság tekintetében. A legfrissebb akkumulátorgeneráció mindemellett újabb kétharmad arányban csökkenti az energiatároló egység előállításához létfontosságú kobalt, mint nyersanyag létfontosságú mennyiségét. A BMW iX3 nagyfeszültségű akkumulátorának gravimetrikus energiasűrűsége csaknem 20 százalékkal nagyobb, mint a BMW Group tisztán elektromos meghajtású modelljeiben ezidáig használt akkumulátorcelláké. A BMW Group az akkuk előállításához létfontosságú kobaltot és lítiumot már közvetlenül a bányákból szerzi be és a nyersanyagokat egyenesen az akkumulátocella-készítő partnerekhez szállítja.
A BMW Group a BMW eDrive hajtáslánc-technológia ötödik generációjában használt akkumulátorcellák előállítására vonatkozóan olyan beszállítói szerződéseket írt alá, amelyek garantálják, hogy ezen energiatároló egységeket csakis zöldenergia hasznosításával gyártják le.
Az ötödik generációs nagyfeszültségű áramforrások az elkövetkezendő időszakokban a BMW Group dingolfingi gyárában is készülnek
A BMW Brilliance Automotive kibővített akkumulátorközpontja az első olyan színtér a BMW Group gyártási hálózatában, ahol az ötödik generációs nagyfeszültségű akkuk sorozatgyártásban készülnek. A következő években a modern műszaki megoldás előállításához a bajor prémiumgyártó Dingolfingban funkcionáló, elektromos mobilitásra szakosodott kutatás-fejlesztési centruma is csatlakozik. A legújabb BMW eDrive hajtáslánc-technológiát a BMW iX3 után a 2021-ben érkező BMW iNEXT és BMW i4 modellek is megöröklik. Úgy, hogy a BMW Group a nagyfeszültségű akkumulátorokat ugyanott gyártja le, ahol azokat a tömegtermelésben készülő autókba be is építik, minimalizálja a szállítási procedúrát és még tovább fokozza a korszerű modellek fenntarthatóságát.
A BMW Brilliance Automotive (BBA)
A 2003-ban hozott létre, együttes vállalkozásként működtetett BMW Brilliance Automotive (BBA) az előző években Kína egyik legsikeresebb prémium autógyártó vállalatává érett, amely a BMW modellek helyi gyártása és értékesítése mellett kutatás-fejlesztési tevékenységeket is végez. 2019-ben a BBA tiexi és dadongi üzemei több mint 530 000 darab gépjárműt gyártottak a kínai piacra, amely 9 százalékkal több, mint egy évvel ezelőtt. Az jövőbeni években a két létesítmény együttes tömegtermelési kapacitása az éves 650 000 darab új gépjárműt is elérheti.