Hetven év után első alkalommal Frankfurt helyett a BMW Group szülővárosában, Münchenben rendezik meg az internacionális Autóipari Kiállítást, az IAA-t. 2021. szeptember 7-12. közt a kiállítók bemutatják legmodernebb fejlesztéseiket, és körbejárják a jövő mobilitásának kérdését a kereskedelmi szféra mestereivel és a közösség tagjaival. Az IAA MOBILITY 2021 fő témái közt megjelenik a körkörös gazdaság, a fenntarthatóság és a települési mobilitás.
Az IAA szervezői kívánnának párbeszédet indítani a látogatókkal a bajor regionális főváros különféle helyszínein – mind a tradícióknak megfelelő kiállítási csarnokokban, mind a München központi terein álló Open Space helyszíneken. Azok a vendégek, akik nem lehetnek ott személyesen az eseményen, élő streamen követhetik az IAA-t, vagy később felvételről nézhetik vissza a találkozót.
A vendégek részére az IAA kényelmesen elérhető formátumot teremtett meg a modern mobilitási koncepciók bemutatására szolgáló Open Space helyszínek formájában: általuk a jövő magán mobilitása eljut a legrelevánsabb helyre – a település szívébe. A München centrumában felfedezhető települési tereken, példának okáért a Marienplatzon, az Odeonsplatzon vagy a Max-Joseph-Platzon a érdeklődők a széles körben elterjedt autógyártók legkorszerűbb modelljeivel és újításaival találkozhatnak, mitöbb élő beszélgetésekben, és globális mulattató és kulturális eseményeken vehetnek részt.
Az IAA legnagyobb kiállítója a BMW Group lesz. A vállalatcsoport innovációival a érdeklődők nagyon sok müncheni helyszínen találkozhatnak: a kiállítási zóna csarnokaiban, a BMW „négyhengeres” központi épületében, a BMW Weltben és a BMW Múzeumban, ugyanakkor a Bajor Állami Operaház előtti Max-Josef-Platzon látható BMW standnál, ahol a fenntarthatóság és a körforgásos gazdaság témáit fogják feltárni.
„Az IAA elénk tárja a mobilitás jövőbeli kihívásait, és jelentős fórumot nyújt az autógyártók ötleteinek és koncepcióinak megvitatására” – közölte Jens Thiemer, a BMW márkaigazgatója. „A BMW részt kíván venni a párbeszédben, és szándékozik aktívan megoldásokat kínálni. Az IAA nyújt támogatást nekünk abban, hogy szerteágazó szempontokból vizsgálhassuk meg a megnövekedett fenntarthatósági igényről, a koherensen kidolgozott körforgásos gazdasági modellről és a települési mobilitásról alkotott elképzeléseinket. Szeretnénk felhívni a bemutató résztvevőit, hogy vegyenek részt egy nyílt beszélgetésen – személyesen a müncheni BMW standokon és digitálisan a Földön mindenfelé.”
„Az éghajlatvédelem és a perszonális mobilitásra való törekvés nem zárják ki egymást” – hangsúlyozza Maximilian Schöberl, a BMW Group vállalati és kormányzati ügyekért felelős részlegének igazgatója és a BMW AG szóvivője. „Vállalkozásunk új technológiákat, innovációkat alkalmaz, továbbá csúcstechnológiájú járműveinket veti be, hogy megfeleljen a társadalom nagyobb fenntarthatóság iránti igényének nélküle, hogy elvenné a egyéni mobilitás lehetőségét az emberektől.”
Open Space: információs és vitafórum
A modern Open Space rendezvénykoncepcióval az IAA most először lépi át a bemutatótermek falait, és nyitja meg kapuit a szélesebb nézők részére. A kiállítók a müncheni felkapott, korszerű Lab-ek hálózatán át vitatják meg a jövő mobilitását a látogatókkal. A BMW Group nyílt párbeszédet kíván folytatni a kereskedelmi szféra mestereivel és a közönséggel a település két helyszínén.
BMW Sustainability Lab
A BMW Group azt a kettős célt tűzte ki maga elé, hogy 2030-ig 80 százalékkal csökkenti a termelésből származó szén-dioxid-kibocsátást, és az későbbi tíz évben összesen csaknem tízmillió tisztán elektromos meghajtású járművet visz az utakra. Ezenkívül a cél az, hogy a járművek életciklusa esetén legalább egyharmadával csökkentsék a szén-dioxid-kibocsátást. A BMW Group elkötelezett tetejébe, hogy az egész autóipar leginkább fenntartható ellátási láncát hozza létre.
A BMW Sustainability Lab vizsgálatának fő tárgya, hogy ezek a célok hogyan állnak rendelkezésre. A reflektorfényben itt már nem kizárólag a zéró helyi károsanyag-kibocsátású járművek fejlesztése áll. A BMW Group holisztikus megközelítést alkalmaz a fenntarthatóság kapcsán, ami lefedi a társadalmi fenntarthatóságot, az anyagbeszerzést, ráadásul az ellátási láncok és a társadalmi felelősségvállalás kérdését is, kiterjesztve a közösség egészére és alkalmazottaira is.
„Prémium gyártóként szeretnénk vezető szerepet vállalni a fenntarthatóság kapcsán” – szögezte le Maximilian Schöberl, hivatkozva az integrált BMW Group Riportra, amely mindenki részére átláthatóvá teszi a társaság céljait. „A fenntarthatóságra összpontosítva segítjük a környezetet és vállalunk felelősséget a társadalomért. Az elkövetkezendő időszakokban a prémium szintet a fenntarthatóság és a felelősségteljes fellépés szempontjából fogják szemlélni – e két szempont elválaszthatatlanul összekapcsolódik a BMW Groupnál.”
A Max-Joseph-Platz-on funkcionáló BMW Sustainability Labben olyan új technológiákat és innovációkat tárnak fel és vitatnak meg, amelyeket a jövő fenntartható mobilitásának növelése érdekében fejlesztettek ki.
Az átfogó fenntarthatósági témákat megkapó módon mutatják be a „Fenntarthatósági Kifutón” fel-alá mozgó robotok és eltérő videóklipekben szereplő avatarok hozzájárulásával. A robotok interaktívak: a érdeklődők tokeneket adhatnak nekik, hogy hozzáférjenek az olyan területekhez kapcsolódó információkhoz, mint az elektromos mobilitás és a körforgásos gazdaság. A robot egy LED-képernyőre vetíti válaszait.
A RE: BMW Circular Lab – Újragondolás (Re:think), Újrafelhasználás (Re:use), Újrahasznosítás (Re:cycle) és Csökkentés (Re:duce)
Az IAA a jövőbeni mobilitás laborjaként szolgál, ahol a BMW Group kulcsfontosságú szerepet játszik fenntarthatóság-orientált megközelítésével. A RE: BMW Circular Lab mélyebben vizsgálja meg ezt a területet. A cél: megoldások keresése egy új korszakra. A módszer: együttműködő. Az irány: körkörös.
A RE: BMW Circular Lab egy összetett impulzus és kommunikációs platform, amely a körkörös tervezésre és a körkörös gazdaságra összpontosít. Feladata a tudatosság, a megértés és az elkötelezettség megteremtése, tetejébe a nézők kalauzolása a körkörös gazdaság felé vezető úton. Itt az modernizált javaslatok és a korszerű elképzelések állnak a középpontban.
„A BMW célja a gazdasági érdekek és a természetes ökoszisztéma összehangolása” – húzta alá Jens Thiemer. „Ezt egy új gondolkodásmóddal, újrafelhasználással, mitöbb kisebb mennyiségű, de arányaiban több újrahasznosítható anyag igénybevételével fogjuk elérni. A körkörös gazdaság nyújt támogatást abban, hogy a BMW még nagyobb fokú fenntarthatóságot érhessen el az elkövetkezendő időszakokban.”
A RE: BMW Circular Labben, a müncheni vállalatcsoport arra invitálja az IAA látogatóit, hogy a BMW-vel szövetségben fedezzék fel és alakítsák a jövőt a körkörös tervezés alapelveinek – Újragondolás (Re:think), Újrafelhasználás (Re:use), Újrahasznosítás (Re:cycle) és Csökkentés (Re:duce) – megfelelően. A workshopok szériája lehetőséget ad a résztvevőknek arra, hogy közelről megtapasztalják a körkörös gazdaságot és a körkörös tervezést: hogyan lehet az alkatrészeket és anyagokat a körkörös tervezés elveinek megfelelően jó hatásfokkal kiválasztani és kombinálni? Itt a „körkörös hősök” segítenek a felhasználóknak abban, hogy könnyed, találékony, de viszont tartalmas módon ismerkedjenek meg a körkörös tervezés elveivel.
Summit
A müncheni kiállítási térségben az autógyártók részére a modern járművek és újítások bemutatására elkülönített helyszínt Summit-nak hívják. Itt a BMW Group több eltérő standja megtalálható.
BMW Hub
A BMW Hub területén a vendégek első alkalommal találkozhatnak személyesen a BMW két új elektromos modelljével – a BMW i4-gyel és a BMW iX-szel. A tisztán elektromos meghajtású négyajtós Gran Coupé, a BMW i4 BMW eDrive technológiával és akár 590 kilométeres hatótávval érkezik (BMW i4 eDrive40 modell: vegyített energiafogyasztás (WLTP): 16-20 kWh / 100 km; vegyített károsanyag-kibocsátás: 0 gramm / km; becsült, hivatalosan meg nem erősített adatok.)
A modern BMW iX egy vízió megvalósulása. Az első pillanattól kezdve tisztán elektromos mobilitásra tervezett összkerékhajtású modell akár 630 kilométer távolság megtételére is képes egy töltéssel (BMW iX xDrive50 modell: vegyített energiafogyasztás (WLTP): 19,8-23 kWh / 100 km; vegyített károsanyag-kibocsátás: 0 gramm / km; becsült, hivatalosan meg nem erősített adatok.)
A BMW Hub a hidrogén-meghajtású üzemanyagcella-technológiát is fókuszba helyezi. A BMW Group ennek a hajtásrendszernek a második generációját teszteli a BMW i Hydrogen NEXT prototípusban. Ez a tisztán elektromos meghajtású modell – amelyiknek most a közúti tesztelése zajlik – hidrogént használ energiaforrásként, melyet egy üzemanyagcellában formál át. A BMW X5 műszaki alapjaira épített prototípust az IAA-n a BMW standon és a BMW Weltben ismerhetik meg érdeklődők, sőt működés közben is megfigyelhetik, mivel transzferjárműként is szolgálatba áll a tárlat helyszíneit összekötő Blue Lane-en.
BMW Motorrad: a települési mobilitás koncepciójának meghatározó eleme
A két új elektromos BMW modell mellett a társaság standjának vendégei a BMW Motorrad azon legfrissebb újításaival is találkozhatnak, melyek jól demonstrálják a BMW Group jövőképét az továbbfejlesztett mobilitásról.
A BMW Motorrad összesen három úttörő modellt szemléltet az ez évi IAA-n. Ebbe a kategóriába sorolandó a BMW CE 04 elektromos robogó, teljesen újragondolt dizájnnal. A BMW CE 04 2021. július 7-én ünnepelte világpremierjét, és az IAA most a szélesebb publikum részére nyújt lehetőséget arra, hogy közelebbről is szemügyre vehesse a járművet.
A károsanyagkibocsátás-mentes BMW CE 04 robogó mellett a BMW Motorrad két másik izgalmas koncepciót is bemutat az IAA-n. Ezeket a jövőre nézve tisztán elektromos mobilitási koncepciókat konkrétan a települési terekben való felhasználásra fejlesztették ki, és megfelelnek az ott élő emberek preferenciáinak és igényeinek.
MINI HUB
Az IAA MINI HUB-jának fő vonzereje a MINI Urbanaut, a jövő mobilitásának modernizált látomása. Első alkalommal a #NEXTGen 2020-on mutatták be; most ugyanakkor az Urbanaut modell megjelenik az Open Space MINI standján is, és ezáltal a vendégek első alkalommal találkozhatnak vele fizikai igazság szerint. A MINI márkára sajátos karakterisztikákat átültették a jövő mobilitásába, újraértelmezett formában. A MINI Vision Urbanaut megtestesíti az „Okos helykihasználást”, és választ ad a jövőbeli települések és életstílusok igényeire.
Az elektromos meghajtású MINI Vision Urbanaut jó néhány „MINI pillanatot” nyújt a felhasználónak: a „Chill” pillanat egyfajta visszavonulást és a nyugalom szigetét jelenti; a „Wanderlust” pillanatokban a jármű útitárssá válik; a „Vibe” pillanatokban ugyanakkor találkozóhellyé alakul át a barátok és a család részére.
Ebből a célból a jármű belső terét teljesen újragondolták, és módfelett hívogató és otthonos hangulatot teremtettek olyan fenntartható anyagok igénybevételével, mint a parafa a padlón, valamint a kormánykeréken, ugyanakkor az újrahasznosított textíliák az üléseken. Az integrált alkatrészek számának csökkentése, mindemellett a bőr és a króm hiánya leginkább hangsúlyozza a Vision fenntarthatóságra való összpontosítását.
Az Open Space vendégei közvetlen közelről tapasztalhatják meg a MINI Vision Urbanaut fénypontjait. Köztük a forgó vezetőülést, a műszerfalat, amely leereszkedik és kanapévá formálható, tetejébe a kormányt, amely megnyúlik, mikor is az alkalmas „MINI pillanat” elindul. Egy másik csodálatos tulajdonság a szélvédő nyitási / zárási funkciója, amely a kanapéval kiegészülve megteremti az „utcai erkélyt”.
BMW Startup Garage Hub
A érdeklődők felgyorsulhatnak a BMW Startup Garage Hub-nál felfedezhető BMW Startup Garage-nál. A tárlat azon modernizált startupokat tárja a közönség elé, amelyek a BMW Startup Garage program kedvezményezettjeiként máris nagy szerepet játszanak a fenntarthatóság növelésében.
Az élő pitch-ekre – a program egyik csúcspontjára – szeptember 9-én kerül sor. Ebben az egyórás show-ban a Föld minden tájáról érkező, továbbfejlesztett induló társaságok mutatják be kiváló technológiáikat a fenntarthatóság területén.
A startupokat az Open Call 360 Sustainability Challenge részeként választották ki és értékelték. A döntősök hozzáférést kapnak a BMW Startup Garage kockázati ügyfélprogramjához, megnyitva ezzel számukra a lehetőséget a hosszú távú beszállítói kapcsolatra.
A BMW Group 2015-ben kockázati ügyfélegységként indította útjára a BMW Startup Garage-t. Akkortól több mint 100 induló technológiai cég volt ott a programban, melynek beruházási volumene meghaladta a 2,8 milliárd dollárt.
A BMW Startup Garage célja, hogy korai hozzáférést biztosítson a korszerű technológiákhoz és innovációkhoz, amelyek a jövő mobilitására összpontosítanak. A közelmúltban hozott létre intézmények az egész világon jelentkezhetnek a programra a BMW Startup Garage www.bmwstartupgarage.com honlapján át.
BMW „négyhengeres” ház és BMW Welt
Idén az IAA vendégek részére a újabb ajánlott helyszínek közt felfedezhető a megvilágított BMW „négyhengeres” alkotmány, tetejébe a közeli BMW Welt és a BMW Múzeum.
A BMW Welt futurisztikus kiállításaival, élményeivel és rendezvénytereivel az IAA legnagyobb bemutatótermét biztosítja. Itt, a BMW Group élményvilágában elmerülve a vendégek megcsodálhatják a BMW, a MINI, a Rolls-Royce és a BMW Motorrad márkák aktuális modelljeinek nagy részét.
Az IAA részére új fenntarthatósági prezentáció nyílik a BMW Múzeumban. Az 1000 négyzetméteres zóna felfedezése alatt a érdeklődők még többet megtudhatnak az elektromos járművekről és arról, hogy a koherens körkörös gazdasági megközelítés miként csökkentheti a gyártásból származó szén-dioxid-kibocsátást. A bemutató az IAA-n túl is nyitva marad, összesen 17 hónapig lesz megnézegethető.
Blue Lane: alacsony kibocsátású összeköttetés az IAA helyszínei közt
A vendégek a Blue Lane-en át érhetik el a kiállítók különféle rendezvényhelyszíneit. Ez az útvonal alig 12 kilométer hosszú, München központján halad át és köti össze minden BMW helyszínt, az IAA kiállítási csarnokoktól az eltérő BMW standokon át, a BMW Welt és az Open Space helyszínekig, beleértve a BMW Sustainability Labet és a RE: BMW Circular Labet a Bajor Állami Operaháznál.
Az elektromos, hibrid és hidrogén-meghajtású járművek tesztterületén a érdeklődők maguk is megtapasztalhatják a mobilitásra és a károsanyag-kibocsátás nélküli vezetésre összpontosító újításokat. A Blue Lane társítja az autóforgalmat és a helyi tömegközlekedést.
A BMW Group digitális világa az IAA-n
Azok a mobilitás-rajongók, akik az IAA-n személyesen nem vehetnek részt, az IAA Mobility Virtual segédkezésével élőben követhetik a Föld legnagyobb autókiállítását, vagy később visszanézhetik a rögzített tudósítást. A BMW Group erre a szolgáltatásra külön digitális csatornát teremtett meg, amely kínálja az online vendégek eligazítását a BMW minden helyszínén és témájában.
A BMW Summiton digitálisan részt vevők tanúi lehetnek a legmodernebb modellek bemutatásának, betekintést nyerhetnek a fenntarthatósággal és a körkörös gazdasággal kapcsolatos programokba a standoknál és a Lab-ekben, részt vehetnek a mobilitás jövőjéről szóló előadásokon és megbeszéléseken, ugyanakkor megismerhetik az innovációkat. A BMW Group online is jelen lesz az IAA-n, és interaktív részvételre invitálja a résztvevőket. A érdeklődők avatárként jelentkezhetnek be, és egész szabadsággal fedezhetik fel a BMW Group digitális világát.