A Samsung több mint 61 milliárd dolláros márkaértékkel megtartotta hatodik helyezését az Interbrand által közzétett Best Global Brands 2019 listán. A vállalati márka értéke két százalékkal növekedett az előző évi eredményhez képest.
A Samsung növekedését döntően befolyásoló tényezők:
A felhasználók átalakuló szokásaihoz jól illeszkedő, modernizált portékák bemutatása, akárcsak a BESPOKE hűtők, a Sero TV és a Galaxy Fold.
Magas növekedési potenciállal ellátott modern műszaki megoldások fejlesztése, köztük az 5G, a mesterséges intelligencia, az IoT készülékek és a járműipari megoldások.
Piacvezetői funkció a félvezető memóriák kapcsán és vezető iparági pozíció a modern műszaki megoldás fejlesztésében.
A Samsung mobil üzletága újabb sikereket ért el a Galaxy sorozat legfrissebb tagjainak bemutatásával. A cég az iparágban elsők közt mutatta be kihajtható okoskészülékét, a Galaxy Foldot és ezzel is arra bíztatta a felhasználókat, hogy azt tegyék, melyet nem tehetnek. A Samsung vizuális monitorok üzletága, amely 13 éve megjelenik a piacvezetők közt, újgenerációs élményeket kínált a felhasználóknak QLED 8K és Micro LED monitoraival, ezenfelül mindazonáltal tovább bővítette jellegzetes tévéinek kínálatát a The Sero, a The Frame és a The Serif gépezetekkel. A háztartási berendezések piacán a Samsung megtartotta prémium pozícióját mind a hűtőgépek, mind ugyanakkor a mosógépek kapcsán, míg továbbfejlesztett, személyre szabható termékeket prezentált, akárcsak a BESPOKE hűtőszekrények.
Az 5G fejlesztésében elért eredményeit a cég az első 5G képes okostelefonjával mutatta be a felhasználóknak. Ez a modern műszaki megoldás számottevő szerepet játszik a mesterséges intelligencia és az IoT megoldások hatékonyabb felhasználásában. Az újgenerációs hálózatok hihetetlen sebességével az önvezető modern műszaki megoldások fejlesztése is felgyorsulhat.
A Samsung félvezető memória üzletága megerősítette piaci helyzetét és elkezdte lehengerlő 12 gigabites LPDDR5 mobil DRAM és a hatodik generációs V-NAND lapkák sorozatgyártását, amelyek a cég első 100 fölötti cellarétegű, single stack kialakítású chipjei. A Samsung ezenkívül jókora összeget fordít kutatás-fejlesztésre és örökösen bővíti gyártókapacitását a félvezető iparágban.
A Samsung piacvezető pozíciója és innovációs befektetései is hozzájárultak az ez évi év eredményeihez. A cég a cégen belüli K&F ráfordítások mellett különös figyelmet fordított termékökoszisztémájának bővítésére némely stratégia együttműködéseken és olyan startupok támogatásán át, amelyek új piaci lehetőségeket hoznak el, különösen a járműipari fejlesztések kapcsán.
“Jelentős boldogság számunkra, hogy szüntelen fejlesztésinkkel olyan releváns innovációkat alkothatunk meg, amelyek segítenek felhasználóink életének jobbá tételében – hangoztatta YH Lee, a Samsung marketingvezetője. – Lényeges számunkra, hogy meghallgassuk és tanuljunk felhasználóink visszajelzéseiből. Olyan továbbfejlesztett megoldásokat kell bemutatnunk, amelyek az egész társadalomara hatással lehetnek, ezzel is tovább erősítve a Samsung márkáját.”