A Microsoft School Hackathonon mindenki nyert

A Microsoft School Hackathonon mindenki nyert

A Microsoft rendkívüli vendégeket köszönthetett 2020. március 6-án a Graphisoft parkban, az ez évi School Hackathonra mert az állam 40 Továbbfejlesztett Iskolájából érkeztek intézményvezetők, oktatók és rendszergazdák, hogy megmutassák, mire képesek, ha a XXI. századi oktatásról és az iskolák digitális transzformációjáról van szó – a Microsoft hathatós segítségével.

A csapatoknak egy nap állt rendelkezésére, hogy bemutassanak egy, az iskolában már zajló vagy oda tervezett projektet, amely valamilyen módon megkönnyíti az oktatást. A csapatokat egy-egy, a kereskedelmi, tanítási vagy civil szektorból érkező mentor támogatta a nap közepette, a projekteket mindazonáltal egy diákzsűri, ezenkívül egy szakmai zsűri értékelte.

“Az egyik általam mentorált csapat a Szobi Kodály Zoltán Alapfokú Művészeti Iskolából érkezett, náluk a digitális tananyagfejlesztés volt a projekt célja” – mesélte a mentorként megtalálható Avar Tamás szervezetfejlesztő tréner a nap alatt.

“Eddig a diákok tankönyvekből vagy másolt dokumentumokból dolgoztak, esetleg egy CD-t vagy egy YouTube-linket kaptak mellé. Ezt szerettük volna színesíteni, mindent összevetve előző évben az Office 365 bevezetésével kezdtünk, a következő szakaszban mindazonáltal a tananyagokat szeretnénk egységesíteni a OneNote támogatásával” – tette hozzá Fehérné Szabó Marianna, az iskola intézményvezető helyettese.

“Magyarországon napjainkban még megvannak a poroszos, frontális pedagógiai tradíciók, a mai tanulók azonban már nem ezáltal működnek, ezáltal a képzésben is szükség van a projektalapú szemléletre. Ezt ugyanakkor a oktatók nem tanulják az felsőfokú intézményben, mindent összevetve saját maguknak kell elsajátítani, amihez jó hátteret ad a Microsoft Modernizált Iskola programja” – mondta az ugyancsak mentorként tevékenykedő Reményi Zoltán, a HTTP Alapítvány kuratóriumi elnökhelyettese.

“Jelentősen jó volt látni, hogy a oktatók a diákoknak próbálnak támogatni, hogy izgalmasabb, érdekesebb módokon tanulhassanak” – tette hozzá 15 éves Názer Lili, aki a diákzsűri tagjaként hét projektet értékelt a Hackathon esetén. “Jelentősen pozitív volt ezt látni, mert igencsak hiszek benne, hogy az informatika napjainkban már minden területet érint, ezek a projektek ugyanakkor lehetővé teszik, hogy nem kizárólag az “IT-s vénájú”, de példának okáért a biológia vagy történelem iránt érdeklődő gyerekek részére is elérhetővé váljon a tudás, digitális formában.”

“Zsűritagként több projektet is láttam, és felettébb örültem, mert melyet hallottam, azt hivatott alátámasztani, hogy a oktatók fejében is ott van a design thinking gondolkodás vagy példának okáért a lean startup-megközelítés, óriási benyomás volt számomra, hogy ilyen fogalmakkal is meg tudtak barátkozni. Különösen nagyra értékelem, hogy a tanárokon láttam: nemcsak a módszerváltás érdekli őket, hanem a szemléletváltás is.” – mondta Christopher Mattheisen, a Microsoft Magyarország ügyvezetője.

A szakmai zsűri a nap végén a szegedi Karolina Óvoda, Általános Iskola, Gimnázium, Alapfokú Művészeti Iskola és Kollégium önkéntes mentor- és pályaorientációs programját, a Soproni Széchenyi István Gimnázium digitális transzformációs projektjét, a Mozgásjavító Általános Iskola, Szakközépiskola, Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény és Diákotthon projekthetét, a Nagy László Általános Iskola és Gimnázium Kulcs a Föld megismeréséhez című projektjét, ezenfelül a Józsefvárosi Egységes Módszertani Intézet és Általános Iskola a diákzsűri által is díjazott digitalizációs projektjét emelte ki a hackathon indulói közül. A nap végén sok fáradt, de mosolygós arcot lehetett látni a Microsoft kampuszán, ami nem véletlen, mivel, amiképpen a résztvevők közül többen is megfogalmazták: itt ma csak nyertesek voltak.