A Škoda VISION iV utastér-vázlatrajza ígér betekintést a modulrendszerű elektromos platform (MEB) műszaki alapjaira épülő, első tisztán elektromos hajtásrendszerű Škoda meglepő megoldásaiba. Merőben korszerű a műszerfal és a középkonzol modernizált és felhasználóbarát elrendezése, melyet lebegő hatást keltő központi képernyő és új tervezésű, kétküllős kormánykerék egészít ki.
A tisztán elektromos hajtásrendszerű VISION iV, vagyis a Volkswagen-csoport modulrendszerű elektromos platformjának (MEB) műszaki alapjaira épülő első Škoda most betekintést ad meglepő megoldásaiba. Tradícióknak megfelelő középkonzol itt már nem fedezhető fel, a Škoda formatervezői mindent összevetve tágas modern utastér kialakítására használták ki a korszerű MEB-platform kínálta lehetőségeket. A műszerfal és a középkonzol példának okáért úgyszintén modern elrendezésű. A vezető- és az első utasülés közt, a legalsó síkon bőséges rakodóhelyet, amíg felette a vezető és az első utas részére úgyszintén gond nélkül elérhető középkonzolt nyújt a Škoda VISION iV. Itt két mobiltelefon is elhelyezhető, amelyek vezeték nélkül csatlakozhatnak az infotainment- és kezelési rendszerhez, a konstrukciók továbbá induktív úton tölthetők.
A műszerfalat két sík alkotja, amelyek formája és díszvarrása a gépjármű orrkialakításának vonalaira rímel. A középen szabadon álló, nagyméretű megjelenítő kis híján lebegni látszik a műszerfal felett, előtte az érintőképernyőt kezelő kéz részére kiformált támaszfelület húzódik. Új tervezésű a kormánykerék is, amely kétküllős kialakításban a megszokott Skoda-embléma helyett már önálló betűkből álló „Škoda” feliratot hordoz.
VISION iV tanulmányával a Škoda újabb lépést tesz az elektromos mobilitás felé. Az későbbi négy év alatt a cseh gyártó csaknem kétmilliárd eurót fektet alternatív hajtásrendszerekbe, valamint új mobilitási szolgáltatásokba, s 2022 végéig tíz elektromos hajtásrendszerű modellt tervez bevezetni.
A Škoda VISION iV a Genfi Autószalon alkalmával (március 5-17.) tartja világpremierjét.