A Samsung egy helyet előre lépett, és az ötödik helyezést érte el az Interbrand tanácsadócég által gyártott Best Global Brands 2020 listán. A társaság története legmagasabb márkaértékével megjelenik a listán, a 62,3 milliárd dolláros értékelés az első alkalommal 2000-ben közétett érték több mint tizenkétszerese.
A Samsung márkaértéke 2 %-kal nőtt a 2019-es értékhez képest, a vállalkozásbeli környezet bizonytalansága és a 2020-as évet meghatározó mindenre kiterjedő COVID-19 válság ellenére is. A Samsung három év után lépett be a legjobb öt közé a listán, a hatodik helyről, amit a Best Global Brands 2017-es kiadásában ért el.
A társaság márkaértéke szüntelen növekedést mutat, mióta 2000-ben, a 43. helyen bemutatkozott az Interbrand legelső Best Global Brands rangsorában. A legjobb 10 közé 2012-ben került a Samsung és akkortól fogva is kimagasló lépéseket tett előre, 2017-ben a hatodik, ezt követően idén az ötödik pozíciót is elérve. A cég megszakítás nélküli emelkedésében kulcsszerepet játszott az továbbfejlesztett termékcsoportok piacra juttatása és az ezt segítő teljes körű marketingtevékenység, amely a Samsungot jellemzi.
A márkaérték növekedéséhez idén a koronavírus járványra adott válasz, az továbbfejlesztett Lifestyle produktumok bemutatása és a jövőbeli növekedést támogató befektetések is hozzájárultak.
Az Interbrand értékelése alapján a következőkben részletezett faktorok játszottak kihangsúlyozott szerepet a Samsung növekedésében:
- A fenntartható fejlődést támogató, vállalati szintű intézkedések
- Töretlen fejlesztés, olyan gyártmányok bemutatása, mint a Galaxy Fold, a The Terrace vagy a BESPOKE hűtők
- Fontos befektetések olyan modern műszaki megoldások fejlesztésébe, mint a mesterséges intelligencia, az 5G vagy az IoT tárgyak.
A Samsung fenntarthatóság iránti elkötelezettsége a társaság tevékenységének egészét meghatározza és a márkaérték növekedéséhez is hozzájárult. A társaság például olyan fenntartható megoldásokat vezetett be 2020-ban, mint a Samsung TV gépezetek természetbarát csomagolása vagy az újrahasznosított anyagokból készült telefontokok.
A COVID-19 által okozott kihívások ellenére a Samsung még mindig zseniális újítások létrehozására törekedett, amelyek nagy mértékben járultak hozzá ahhoz, hogy a vállalatot az első 5 közé választották.
A Samsung mobilkommunikációs üzletága megerősítette vezető szerepét az 5G okostelefonok piacán, és a Z generáció elemei részére lett kifejlesztve berendezésekkel bővítette a Galaxy A szériát. A cég egy új termékkategóriát valósított meg a Galaxy Z Flip bevezetésével, ezzel megerősítette az állandó fejlesztés iránti elköteleződését. A hálózati üzletágban a Samsung új piacokra juttatta el termékeit, tetejébe a kulcsfontosságú piacokon, ezáltal az Egyesült Államokban és Japánban is bővítette együttműködéseit helyi vállalkozásokkal, ezzel megalapozta felettes státuszát az 5G hálózatok piacán.
A szórakoztató elektronikai üzletágon belül a Samsung vezető szerepet tölt be a TV piacon, olyan élvonalbeli készítmények bevezetésével, amelyek a felhasználók életmódváltását tükrözik, akárcsak a The Sero vagy a The Terrace. A Samsung mindemellett folytatta fenntarthatósági programját az ágazatban. A társaság olyan termékeket vezet be, amelyek egyszerűbben hozzáférhetők a fogyatékkal élők és a színtévesztők részére, azonkívül idén elindult a környezetbarát csomagolási projekt is.
A háztartási berendezések kapcsán a Samsung a BESPOKE hűtőszekrénnyel, emellett a Grande AI mosó- és szárítógéppel folytatta termékinnovációinak sorát, amelyek a megváltozó életmód kihívásainak is megfelelnek. A fogyasztóknak releváns témákkal, példaként főzéssel, sporttal, lakberendezéssel és a háziállatok gondozásával kapcsolatos kampányok hozzájárultak a közvetlenebb, gördülékenyebb kommunikációhoz.
„A 43. helyen kezdtük 2000-ben, 5,2 milliárd dolláros márkaértékkel. Ebben az évben az öt legjobb közt vagyunk, 62,3 milliárd dollárral, ami nagyszerű eredmény – közölte YH Lee, a Samsung marketingvezetője. – Nem érhettük volna el ezt a helyezést a felhasználók támogatása nélkül. Mindenre kiterjedő helyzetünk és a kapcsolatunk állandó építése érdekében folytatjuk a fogyasztókkal való kapcsolattartást és párbeszédet.”
Az Interbrand a vállalkozások márkaértékét több tényező átfogó elemzése alapján számítja, beleértve a pénzügyi teljesítményt, a márka vásárlásra gyakorolt hatását és a márka versenyképességét.