Twitteren eladott Nissan

Twitteren eladott Nissan X-Trail

A Nissan az európai autógyártók közül elsőként értékesített gépkocsit csupán a Twitter közösségi hálózatának igénybevételével.

Az ügyféllel való kapcsolatfelvételtől a vásárlási döntés véglegesítésén keresztül a gépkocsi – alig hat nappal későbbi – átadásáig a spanyolországi Galicia régióban vezető szerepet betöltő Antamotor márkakereskedés és a vásárló, Raul Escolano közötti kommunikáció teljes egészében a felkapott közösségi médiacsatornán keresztül zajlott.

A márkakereskedés részére eleinte csak az @escolano felhasználónév tulajdonosaként ismert leendő ügyfél több márkaképviseletet is megkeresett a #compraruncocheportwitter hashtag feltüntetésével (magyar nyersfordításban „gépkocsit vennék Twitteren”).

Escolano ezzel kesztyűt dobott a heterogén gyártók spanyolországi képviseleteinek, azt a kihívást állítva eléjük, hogy tegyék részére lehetővé egy gépjármű megvételét csakis a közösségi média igénybevételével.

A Nissannak – az A Coruña-i vezető franchise partnere, az Antamotor hozzájárulásával -, sikerült mély benyomást tennie Escolanora a tranzakció továbbfejlesztett megközelítésével, miután a kinézett X-Trailről a Periscope nevű, közkedvelt korszerű videómegosztó platformon kapott személyre szabott, élő videóbemutatót.

Twitteren eladott Nissan X-Trail
Twitteren eladott Nissan X-Trail

Escolano ezt követően még egy twitteres közvélemény-kutatáson is szembeállította a Nissant versenytársaival, követőit kérve fel arra, hogy rangsorolják a különféle gépjárműveket egy általa összeállított, szűkített listán. Összesen csaknem 2,6 millió véleménynyilvánítás alapján (forrás: Brandwatch) ennek élén a szavazatok 43 százalékát begyűjtve az X-Trail végzett, ami nagyban hozzájárult ahhoz, hogy végül ténylegesen a Nissanra essen Escolano választása.

A az összes részletében igen innovatívnak tekinthető tranzakció szellemének megfelelően, az online vásárlás befejezéseként az X-Trail kulcsait futárral kézbesítették Escolano címére.

A gépjármű átvételére végül a cég képviselői és a vevő közötti első perszonális találkozó keretein belül, a Nissan spanyolországi centrumában került sor, két hónappal a folyamat elindítását követően.

Technológiával a jobb szolgáltatásokért – a Nissan Ügyfélígérete

Az átlagos autóvásárlók a vételi döntés előtt ma mindössze egy alkalommal keresnek fel egy márkakereskedést a még egy évtizede is átlagosnak számító öt látogatással szemben, ezáltal nyilvánvaló, hogy az autógyártók részére még soha nem bírtak ekkora jelentőséggel az interneten tett benyomások. Egyes piacokon ezenkívül a Nissan olyan továbbfejlesztett technológiákat is bevezetett, mint az „e-vision” videós diagnosztikai berendezés, ami a szervizszolgáltatásokban nagyobb átláthatóságot igénylő, időérzékeny vásárlókat célozza.

A Nissan 2015 októberében fedte fel annak a vásárlói élményt érintő kezdeményezésének az európai elindítását, ami az iparág egyik legátfogóbb vevőszolgálati reformprogramjának bizonyult.

Az öt pontból álló szerviz ügyfélígéret program része a nap 24 órájában bármikor elérhető ügyfélszolgálat, a jármű élettartamára szóló Nissan Assistance segélyszolgálat, a szervizárak egyeztetése, az díjmentes, átlátható járműállapot-felmérés, valamint a szervizmunkák idejére biztosított költségmentes csereautó. Ez az első alkalom, hogy egy autógyártó a teljes európai piacra kiterjedő ígéretet vállal fel, jelezve a Nissan elkötelezettségét, hogy átláthatóbbá tegye az iparágat a vevőtámogatás, az árképzés, azonkívül a szervizszolgáltatások terén.